אמונה ויצירת שינוי

מאת איילת ליטן

לכל אדם יש כמיהות, חלומות ושאיפות לגבי האופן בו היה רוצה לחיות את חיוו אך במציאות של ימינו רב בני האדם סובלים מחרדה או פוביה זו או אחרת. המודעות, הרצון וההבנה שאפשר להתגבר ולחיות ללא חרדה או חרדה מופחתת ולאפשר חיים נוחים יותר לשמחתינו עלתה. היום מחקרים מראים שאפשר לווסת עם אימון נכון את עוצמת החרדה ולחווט במוח מסלול מחדש…

מדוע אדם אחד חווה חרדה ואחר לא?

מה משפיע על המחשבות שלנו והרגשות והאם ניתן לשנותם??

חרדה זה פחד מוגזם, בהלה או דאגת יתר ומחשבות שליליות ומאיימות שעולות לראש ללא סיבה הגיונית וללא קיום של סכנה ממשית אבל המוח מסמן את אותן מחשבות כדבר מסוכן ומאיים והרגש שלנו מוצף כל כך עד שאפילו הגוף שלנו מגיב בדפיקות לב ונשימות מהירות, הזעה, רעד, כאבי בטן ועוד.. התחושות האלו מבהילות והרצון הוא להמנע מהתחושות הלא נעימות ולכן אותו אדם שחווה תחושות אלו, נמנע מגורם האיום בכדי לא להגיע למצב שירגיש אי נוחות/ פחד לחץ וחרדה.

העניין הוא שזהו מעגל קסמים שכזה: ככל שנמנע ממה שגורם לנו לחרדה, כך החרדה תתעצם ותגדל.

הצלחה בטיפול טמונה בקשר הטוב והאמון הנרקם בין מטפל למטופל.

סביבה תומכת וקבלת עזרה שתכוון אותו למקום שטוב ביותר עבורו הינה משמעותית אך חשוב מכל הוא שאדם יאמין בכוחו שלו ליצור שינוי בחייו. תהליך זה מצריך עצירה וחשיבה ויכול להסתייע מאוד על ידי תהליך טיפולי.

בשיח ושיתוף פעולה ניתן לחשוף דפוסי חשיבה מעכבים ולא יעילים. השינוי מתרחש במחשבה ומכאן לשינוי ברגש ובהתנהגות. עיקר העבודה היא על זיהוי מחשבות אוטומטיות ובעצם שינוי השיח עם עצמי ומציאת מחשבות אדפטיביות ומקדמות.

שתפו פוסט!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פוסטים נוספים

גלילה למעלה