מה זה טיפול בעזרת כלבים?

מאת איילת ליטן

טיפול בעזרת כלבים, זו התערבות טיפולית הכוללת אינטראקציות בין אנשים וכלבים, במיוחד במסגרות שונות לקידום רווחה רגשית, נפשית ופיזית. לא כל כלב מתאים להיות כלב טיפולי, מה שהופך כלב טיפולי לכזה הוא לא גזע ספציפי בהכרח אלא הטמפרמנט של הכלב, המזג שלו, האופי, למשל: יכולתו להיות רגוע ליד אנשים, כלבים וחיות נוספות, שיהיה רגיל לרעשים, מכוניות ולשינויים. שלא יחשוש ממזג אויר משתנה, חשוב שהכלבים יהיו עדינים, צייתנים, ויהנו ממגע. 

המטרה העיקרית של טיפול בכלבים היא לספק מרחב בטוח, תמיכה וליווי לאנשים החווים מגוון רחב של בעיות פיזיות או נפשיות. צורת טיפול זו יכולה להועיל במסגרות שונות, כולל בתי חולים, בתי אבות, בתי ספר ומרכזי שיקום. 

במפגש טיפולי עם כלב, האינטראקציות נועדו לקדם רגיעה, להפחית מתח וחרדה, לעודד שיח, להגביר סוציאליזציה ולשפר את מצב הרוח. לשילוב כלב בסטינג טיפולי או חינוכי יש יתרונות רבים: נוכחות של כלב במערך טיפולי/ חינוכי או שיקומי הוכחה כבעלת יתרונות טיפוליים רבים, הכוללים: הפחתת מתח: אינטראקציה עם כלב ידידותי יכולה להוריד את רמות הקורטיזול ולקדם רגיעה. ולהעלות רמות אוקסיטוזין (הורמון אהבה).

תמיכה רגשית: כלבים מציעים אהבה ולווי ללא תנאי, שיכולים לעזור לאנשים להרגיש פחות בודדים או מבודדים, "לשבור את הקרח" ולהוריד התנגדות לטיפול, להשתתפות בשיח או בכל פעולה שהיא.

בריאות גופנית: אינטראקציה עם כלבים יכולה להוביל לפעילות גופנית מוגברת, מיומנויות מוטוריות משופרות וירידה בלחץ הדם ובקצב הלב. 

רווחה נפשית: טיפול בכלבים יכול להגביר את מצב הרוח, להפחית תסמינים של דיכאון וחרדה ולשפר את הבריאות הנפשית הכללית

שתפו פוסט!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פוסטים נוספים

גלילה למעלה